25 februarie 2009

6 zâmbete în căutarea unei feţe


- Nu se poate dom'ne, trebuie să o găsim!
- Ia uite ce ambiţios e ăsta micu'! Tu al cui eşti mă?
- Păi dacă ştiam mai eram aici?! M-am trezit când am dat nas în nas cu unu' călcat pe picior. Înainte - mi s-a zis - se pare că îmi făceam de lucru într-o sală de clasă. Cică ieşeam mereu în faţă la mate şi chimie. Şi nu sunt mic.
- Tu ce zici Crispatule, întrebăm pe cineva?
- Băi mie mi-e cam frică de ăştia cu feţe de când m-a îngheţat ultima tanti cu permanent mov pe creştet. Am avut totuşi timp să-l văd pe-al ei înainte să mă scurg pe ghişeu. Ha! Avea un incisiv dat cu ruj.
- Eu zic să ne luăm după ăsta cu ochi. Are aşa ceva care mă inspiră. Ce zici Zglobiule, te bagi?
- Mă bag, dar tare-mi e că n-o mai găsim cu tânărul la care am sclipit ultima oară. Dacă era şi Leneşu' de dimineaţă aici, poate ne uneam memoriile şi îl identificam pe simpatic.
- Of, io ce să mai zic, că nici nu ştiu pe cine mă irosesc. Mă lipeşte de telefon şi vorbesc cu străini practic. Cine ştie dacă nu cumva trec neobservat...
- Tu ăsta cu colţ lăsat în jos n-ai nimic de zis?
- Aş avea, deşi mi-e greu să vorbesc şi în numele sprâncenei ridicate. Noi umblăm împreună de obicei şi ne asortăm pe unde dăm de semeţie şi aplomb. Ne mai jucam şi în oglindă uneori.
Părerea mea este totuşi să ascultăm de cel mai în vârstă.
- Cred că eu sunt. În fond, am existat chiar înainte de dinţi...
- Pffuaahaha!
- Eu n-aş râde în locul tău Telefonatule. Nu numai că eşti pe bănuite, dar ai şi secundele numărate la fiecare conversaţie. Aşa, să revin. Ziceam că eu am apărut primul, am trecut şi prin dinţi de lapte şi prin lipsa lor, in fine, prin multe; de atunci întâmpin aceleaşi două feţe, acum parcă mai încreţite. Dar iată ce idee mi-a venit: ne gândim pe unde am fost, venim cu exemple personale de muze preferate şi poate aşa, din vorbă-n vorbă şi din loc în loc găsim Locul în care odată am fost toate. Ne ducem acolo şi aşteptăm. Poate într-o zi se va întoarce.


Postfaţă: m-am înfruptat astfel dintr-o leapşă care mi s-a fâţâit pe sub nas toată ziua. De aici.

0 reconturări: