3 ianuarie 2009

Cum se neîntemeiază un alibi

Trăiesc un început de an care pare cel mai fără de sfârşit vis. L-aş numi cu încredere coşmar, dar încă nu ştiu dacă o să mă trezesc gâfâind şi nici dacă va urma o uşurare. În plus, e un coşmar atât de interiorizat încât greu ar fi recunoscut la adevărata (non)valoare. Nici măcar eu nu-i bănuiesc coordonatele fidele; motivele aparute la o primă răzuire a prezentului explică doar parţial starea asta de disoluţie care-mi ucide orice stimul. Mi-am căutat atât de flămândă autismul iar reversul e o singurătate care mă ciopârţeşte. Cu o scurtă excepţie, ieri a fost o zi ruptă din cele mai anihilante neguri. Pentru prima oară, m-am îndoit de capacitatea mea de a rezona cu realitatea şi mi-a fost frică.

Aş putea continua descrierea Stării fărâmă cu fărâmă, depetrificând, pipăind ca un orb milimetrii fosilelor găsite în mine. Dar nu mai vreau, mi-e silă de acest neîncetat , de mişcarea mea de păpuşă cu cusături proaste azvârlită la răscruce de toate vânturile, de infirmitatea faptelor şi măreţia prevăzută a celor neînfăptuite. Mi-e silă de introspecţia asta care mă stăpâneşte ca un morb, de toate analizele care-mi bagă capul sub acul unei maşini de cusut al cărui joc repetitiv e activat fără milă de propriul picior. Din nou, iată.... mine, mă, îmi, eu-ul implicit, omniprezentul colcăitor (bine că n-am băgat vreun "ubicuu" să adresez nişte spasme cu capul în wc la proxima citire).

Mă oboseşte şi tonul care pare a-mi defini scrierea, eu nu m-aş citi. E dezolant, criptic şi lipsit de energie. Mi s-a şi spus din trei guri, în diferite formulări, că sunt greu de interpretat. În scris. În realitate ar fi oricum o temeritate prostească, eu fiind cel mai bun exemplu al eşecului imanent.

Repetitiv. Autocritică ce şi-a ratat cu 1% mediocritatea.
Artificiu de efect: pot să mă şi laud inspirată de aceeaşi autofilie.

0 reconturări: